úterý 8. listopadu 2011

IVAO novinky

Už dlouho jsem se nesvěřil s žádnými zážitky z létání na síti IVAO, což hodlám v tomto jubilejním 100. příspěvku na tomto blogu napravit.

Prvně začneme se světovými a divizními tours. Již dávno jsem dolétal IFR a VFR World Tour, teď jsem přibližně v půlce Dangerous World Tour, kterou bych chtěl stihnout ještě před uzavřením. Tato tour je pěkná tím, že se zde létá všemožnými způsoby - IFR, VFR, VFR to IFR,... a s všemožnými letadly - od Cessny 182 po Boeing nebo Airbus. Bohužel, vybraná letiště mi buď nepřipadají dostatečně "dangerous", nebo jsou prostě jen nezajímavá (mluvíme zatím o australské a jihoamerické části). Snad to napraví nadcházející evropská část.




Během uplynulého léta jsem také dokončil poměrně velké množství různých malých divizních tours. Moc se mi líbila španělská ultralightová tour (pěkné malé letiště, které všechny byly součástí jednoho balíku scenerií), pak holandská long-haul kolonizační tour (dlouhé, až 10-ti hodinové legy vždy z Amsterdamu do nějaké z bývalých holandských kolonií a zpět), a britská Island Hopper Skills tour. Poslední zmiňovaná je jakousi obdobou světové Dangerous tour, zde se ovšem létalo po letištích s krátkými drahami na malých Britských ostrovech. V této tour se dbalo na plánování, a bylo povoleno maximální množství 5 odmítnutých legů. Z celkem 27 jsem měl odmítnutý pouze jeden.



Kvalitních eventů bylo poslední dobou poskrovnu. Zmíním snad jen 24-hodinovku na Slovensku, spojenou s RFE v Budapešti, kde jsem si po celou sobotu pěkně zalétal, a virtuální CIAF, neoficiální event, kde se během cca desíti minut střídaly postupně historické stroje, stíhačky i dopravní letadla nad letištěm v Hradci Králové. Sám jsem předvedl akrobacii v Pilatusu PC-9 a pak udělal průlet a přistání s Embraerem E145 Bohemia Airlines.



Když jsem se zmínil o Bohemia Airlines, vzpoměl jsem si i na proběhnuvší čistce virtuálních aerolinií. Po ní totiž zbyly v oficiánlím VA systému IVAO z těch českcýh pouze Czech Wings a Bohemia Airlines. Samotný ICAO kód pro Bohemia - "BHA" byl pak přidělen oficiálnímu nositieli v reálu - společnosti Buddha Air. Postupně, jak předsedové VA si postupně všímají, že je něco v nepořádku, se VA zase postupně obnovují - nedávno už se opět objevil Czechliner.

Ještě se krátce zmíním o nadcházejícím eventu, na který se moc těším - The Atlantic Crossing - 27.11.2011. Bude se jednat opět o hromadný přelet Atlantiku, za koordinace 13 divizí. Snad se již všichni poučí z chyb minulého roku, a nedojde k úplnému zahlcení frekvence na Shawick a Gander Radio, vlivem špatného rozložení tras mezi řídícími.

Žádné komentáře:

Okomentovat