sobota 11. prosince 2010

Masivní IVAO event - Miami Happy Hour - Transatlantic event

Dnes ráno jsem se probudil, usedl do kokpitu plně natankovaného Boeingu 767-300ER a začal se připravovat na dlouhý náročný let Praha-Miami. Samozřejmě pouze viruálně na IVAO. Jednalo se o opravdu velký event pořádaný hned několika divizemi. Cílem byl společný let přes Atlanik do Miami, pokud možno s plným pokrytím ATC. V Praze se nás sešlo celkem sedm, online byl ground, věž a oblast. Oblastník nás nechal na frekvenci i přes Německo a přeladil nás až na Brusel.


Někde nad Anglií už začalo přituhovat, to jak postupně odlétali další a další piloti z Amsterdamu, Dublinu a dalších měst. Bylo potřeba zažádat si o "Oceanic clearance", což jsem v tomto případě udělal přes datalink. Pak už jen na chvilku vlezl na frekvenci Shanwicku, udělal krátký "Datalink readback" a vše bylo připraveno pro vstup do oceánového prostoru. Jenže zde opravdu přituhovalo. Zformoval se tu dlouhý a těsný vláček kolem sta letadel, z nich většina letěla jen jednu NAT trasu pod jedním řídícím. Za chvíli tak prakticky nebylo možné na frekvenci rozumně pracovat, byla prostě přehlcena. A na Ganderu to pak bylo snad ještě horší. Proto byla docela úleva, když jsme konečně se zas objevili nad Kanadou v pokrytí radaru. Pak už to bylo dost uvolněnější, napříč východním pobřežím USA, i když únava se začala dostavovat.

Přiblížení na KMIA také nebylo úplně ideální, hlavně díky ne příliš zdatným řídícím. Ale aspoň se to v mém případě obešlo bez vyčkávání v holdu. Z tohoto eventu mám ovšem rozporuplné dojmy. Hlavně se na tom asi podepsalo totální selhání Ganderu a Shanwick Radia. Jinak jsem ale rád, že jsem doletěl bez nehody (a hlavně bez pádu Flight Simulatoru) až do mé destinace, že mi pěkně vyšlo palivo a povedlo se mi i pěkně měkké přistání.


IVAO - Miami Happy Hour

1 komentář: